U periodu od 4. oktobra do 9. oktobra školske 2025/26. godine, realizovana je planirana ekskurzija učenika IV razreda na relaciji Vrnjačka Banja-Budimpešta-Bratislava-Prag-Beč-Vrnjačka Banja. Na ovom petodnevnom putovanju, 61 učenik IV razreda, njihove odeljenjske starešine (Brankica Prodanović, Danijela Brđović i Jasmina Biserčić) i sekretar škole, Nadica Pejić, upoznali su se sa četiri glavna grada centralne Evrope-Bečom, Pragom, Bratislavom i Budimpeštom.
Na početku putovanja, ne zaostajući za ostalima metropolama, Budimpešta, lepotica Dunava, velelepnošću svojih mostova i starih zdanja, privukla je pažnju na svojstven način, a popodnevni obilazak grada bila je početna stanica i svojevrsna avantura otkrivanja novih predela, kultura i poznanstava. Glavne znamenitosti koje su videli u Budimpešti uključuju veličanstvenu zgradu Parlamenta, impresivnu Baziliku svetog Stjepana, slikoviti Budimski dvorac i romantični Ribarski bastion. Svaka od ovih lokacija pruža jedinstveni uvid u kulturu i prošlost grada.
Nakon Budimpešte, usledio je susret sa još jednom evropskom metropolom, slovačkom Bratislavom, koja je pobrala simpatije učenika zbog odsustva buke i ljubaznosti stanovnika. Ulice Bratislave su dom mnogobrojnih zanimljivih statua. Verovatno najpoznatija među njima je Čumil, koji predstavlja radnika koji viri iz šahta i posmatra prolaznike. Pored Čumila, zanimljive su i statua Napoleonovog vojnika, koji stoji oslonjen na klupu na glavnom trgu; zatim Schone Naci, čovečuljak sa frakom i cilindrom, koji je bio stvarna ličnost sa ulica Bratislave. Tu su i Paparazzo, zatim statua veštice, kao i statua tvorca najlepših bajki svih vremena, Hansa Kristijana Andersena.
Prava renesansa je oživljena u susretu sa Pragom: dvorac Hraščani, Karlov most, gotske katedrale, čuveni sat na glavnom gradskom trgu, a u slobodno vreme ukusni praški specijaliteti. Vožnja Vltavom je omogućila pogled iz drugoga ugla na ovaj "zlatni grad" ili kako ga nazivaju “grad stotinu tornjeva”. Neverovatan i šarmantan grad Prag, svetska prestonica gotičke arhitekture! Ovaj grad je jedinstven po tome što je zadržao svoj istorijski izgled, prošao kroz vekove, a, srećom, moderne vlasti pažljivo brinu da se Prag ne pretvori u još jednu bezličnu metropolu. Ako uklonite automobile i reklame sa ulica Praga, mogli biste pomisliti da ste bili prevezeni pre nekoliko stotina godina, jednom tamo.
Poslednja stanica je bio Beč i zadivljujuća lepotom ove nekadašnje austrougarske prestonice: bečki ornamentalni spomenici, dvorac Šembrun i gradska zdanja umetnosti i kulture. U Beču je teško ne osetiti se baš kao kod kuće – možda zbog njegovih nebrojenih kulturnih i istorijskih lepota, možda jer sve deluje savršeno (ne smemo zaboraviti i da je Beč godinama proglašavan za najbolji grad za život na svetu), a možda i jer se naš jezik može čuti na svakom ćošku.
Za neke sledeće godine i susrete koji se nalaze pred maturantima, ostaće priče i anegdote sa ovog petodnevnog putovanja kao verni pokazatelj njihovog mladalačkog duha i pozitivne energije.
U nauci, termin prirodna nauka se odnosi na racionalni pristup izučavanju univerzuma, odnosno povinovanje pravilima ili zakonima početka prirode. Termin prirodna nauka se takođe koristi da bi se odvojila ona polja nauke, koja koriste naučni metod za proučavanje prirode od društvenih nauka, koje koriste naučni metod za proučavanja ljudskog ponašanja i društva, i od formalnih nauka, kao što su matematika koja je dugo pripadala prirodnim naukama i logika, koje koriste drugačiju metodologiju.
Sve nauke su tesno povezane i svaka prirodu izučava na svoj način.
U okviru Obogaćenog jednosmenskog rada prirodne grupe predmeta, nastavnice: Biljana Marković Gočanin, Nataša Perović Dimitrijević, Gorica Končar, Jelena Čolić, Jasmina Biserčić i Biljana Rsovac i učenici I-3, III-3, III-1 i III-3 su putem realizacije večeg broja aktivnosti obeležili 24. septembar, Dan prirodnih nauka.
Učenici I-3 su se na terenu upoznali sa uzimanjem uzoraka, a učenica II-3 Nikoleta Nikolau, je putem razglasa pročitala tekst o prirodnim naukama i pozvala učenike i nastavnike da pogledaju u holu prizemlja škole eksperimente iz hemije i fizike te da provere krvni pritisak ili nivo šećera u krvi. Učenici III razreda uspešno su se snašli u ulozi demonstratora i prezentera, potvrđujući da su usvojili gradivo od prethodne školske godine. Stefan Giljača je objasnio eksperiment iz fizike, a Dunja Dunjić je objasnile sve aktivnosti koje su prezentovane.
Cilj je bio približiti prirodu jer ona nije samo proctor oko nas. Priroda je izvor inspiracije, smirenosti i dubokog poštovanja. "Zagledajte se duboko u prirodu i tada ćete sve bolje razumeti!" - (Albert Ajnštajn)
Međunarodni dan fizioterapeuta, 8. septembar obeležava se širom sveta i ima za cilj da istakne značaj struke fizioterapeuta, kao eksperata za ljudski pokret, koji svojim znanjima pomažu pacijenatima sa različitim oboljenjima kao i zdravim ljudima.
U cilju obeležavanja ovog dana značajnog za njihovu struku, služba fizikalne medicine Merkur, organizovala je niz aktivnosti u ponedeljak 8. septembra u cilju isticanja značaja ciljane i pravilno sprovedene fizičke aktivnosti za poboljšanje kvaliteta života. Ovogodišnji slogan Međunarodnog dana fizioterapeuta je “Zdravo starenje”.
Javni čas vežbanja je bila centralna aktivnost Međunarodnog dana fizioterapeuta, čas vežbanja u parku kod izvora Topla voda u kome su učestvovali fizioterapeuti, gosti i radnici Merkura, a pridružili su im se građani Vrnjačke Banje, đaci, studenti, predstavnici udruženja, nevladinih organizacija i institucija. Javnom času su prisustvovali učenici I-3 i IV-2 odeljenja naše Gimnazije u pratnji nastavnika fizičkog i zdravstvenog vaspitanja Ivana Burmaza i Mladena Tomovića.
Tek što je počela školska godina, a stigao je dan koji svaka škola slavi samim svojim postojanjem: 8. septembra se obeležava Svetski dan pismenosti sa ciljem da se ukaže na važnost opismenjavanja svugde u svetu. Pismo je svojevrsni identitet kako naroda, tako i pojedinca. U skladu sa tim i ove školske godine posvećena je pažnja obeležavanju ovog praznika, proglašenog od strane UN.
U učionici broj 5 su urađeni panoi povodom ovog praznika, urađen je i prigodan plakat za društvene mreže škole, a posebna pažnja je i ovoga puta bila usmerena na način pisanja putem društvenih mreža.
Svakog 1. septembra đaci u Srbiji sedaju u školske klupe, jer je to datum kada počinje nova školska godina. Za mnoge đake, to je dan pun emocija – od uzbuđenja zbog ponovnog susreta sa drugovima, do strepnje od novih izazova koje nova školska godina donosi.
Ove godine je gimnazijske prvake pozdravio direktor škole Bojan Novoselac, poželevši im dobrodošlicu u našu školu, a potom su u pratnji svojih odeljenjskih starešina (mr Dragoslav Đurović, Slađana Opačić, Biljana Marković Gočanin, Mara Stevanović) zakoračili u jedno novo životno poglavlje.
Mnoge generacije za ovaj dan imaju vezana razna sećanja, ali retko ko zna zašto je baš 1. septembar odabran da bude prvi dan škole. Još 325. godine car Konstantin Veliki je u Nikeji okupio prvi vaseljenski sabor, a jedna od odluka koje su tada donete bila je da se datum 1. septembar, po crkvenom kalendaru, od tog trenutka smatra početkom nove kalendarske godine.
Učenici u Srbiji su tokom srednjeg veka školsku godinu započinjali zapravo prvog dana kalendarske godine, kako se nekada računala godina, prema odluci Vaseljenskog sabora (325.g., Nikeja), a to je bio 1. septembar. Taj dan označavao je novi početak, nova iskustva, pa je smatrano prikladnim i da označava i početak usvajanja novih znanja i veština.
Prvi septembar se kao početak školske godine u Srbiji prvi put zvanično pominje u Zakonu o narodnim školama iz 1904. Zanimljivo je da i u tom Zakonu postoji verska odrednica, jer piše da se školska godina završava svečanim ispitom, koji mora da se obavi do Petrovdana. Taj praznik je dan nakon Vidovdana, datuma kada učenici vec decenijama odlaze po svoje knjižice.
Početak školske godine predstavlja novu stranicu u životu svakog đaka, pun izazova, učenja i rasta. Bez obzira na kulturne razlike, obrazovanje ostaje jedan od najvažnijih aspekata društva, a prvi školski dan simbolizuje početak tog važnog putovanja.

Настава у Гимназији у Врњачкој Бањи почиње у понедељак, 1. септембра 2025. године у 8 часова.
Ученици старијих разреда ће се упутити у већ им знане гимназијске учионице са својим одељењским старешинама, а наши нови ученици, ученици првог разреда ће сачекати да упознају своје одељењске старешине те ће заједно са њима закорачити у нову етапу свога школовања.
Драги ученици, школа пружа прво животно искуство, гради карактер и даје чврсто пријатељство. Школа је, осим места за учење, одувек била и место бројних радосних сусрета и угодних доживљаја, па се искрено надамо да ће тако бити и ове године.
Драги родитељи, у новој школској години наставимо да градимо чврсте мостове комуникације и поверења којима ће наша деца корачати.
Свима Вама и нама желимо успешну школску годину пуну здравља, креативности и марљивости!
Колектив Гимназије у Врњачкој Бањи

Pravilnikom o stalnom stručnom usavršavanju i napredovanju u zvanju nastavnika i stručnih saradnika, (Službeni glasnik RS br.81 od 31.08.2017. 48 od 22. juna 2018), u članu 6. definisani su oblici stručnog usavršavanja. Član 15, stav 2 istog Pravilnika, bliže definiše studijsko putovanje. Shodno tome, poštujući tradiciju škole, organizovalo se studijsko putovanje za zaposlene u Gimnaziji u Vrnjačkoj Banji u periodu od 3. do 6.jula 2025. godine.
Cilj ovog studijskog putovanja je:
• upoznavanje nacionalne i kulture drugih naroda - upoznavanje učesnika putovanja sa istorijskim objektima, naseljima, gradovima, privrednim, geografskim, urbanističkim karakteristikama Bugarske,
• jačanje međuljudskih odnosa, timskog rada i osmišljavanje zajedničkih ideja,
• upoznavanje učesnika sa kulturno-istorijskim značajem lokaliteta koji su predviđeni putem kako bi to znanje bilo implementirano u pojedinačne predmete na interesantan način.
Krajnja destinacija je bio Sunčev Breg, a prvog dana putovanja do predviđene destinacije, obišli su Plovdiv kao najstariji stalno naseljen grad u Evropi.
U ovom gradu se prepliću tračka, rimska, vizantijska, otomanska i bugarska kultura, stvarajući očaravajuću atmosferu. Šarmantne ulice Duvanskog grada, poznatog po šarenim kućama i jedinstvenoj atmosferi, pružaju uvid u mnoštvo antikvarnica i suvenirnica, a kaldrmisane ulice oživljavaju duh prošlih vremena.
Sam Sunčev Breg se nalazi u prekrasnom peščanom zalivu u obliku polumeseca, a u ovom modernom letovalištu sunce rano izlazi i s pravom važi za najpopularnije letovalište u Bugarskoj.
Ovo putovanje je omogućilo da se upoznaju, zbog dobre lokacije i sa Nesebarom, jednim od najlepših i najstarijih gradova na crnomorskoj obali Bugarske, koji je smešten na malom poluostrvu i povezan sa kopnom uskom prevlakom. Pored crkava i manastira, tu su i ostaci starih gradskih zidina, kula, kao i ruševine iz vremena Rimljana i Vizantije. Jedna od posebnosti Nesebara su tradicionalne drvene kuće.
U povratku su obišli drugi najastariji glavni grad u Evropi, Sofiju i uživali u miru nedeljnog popodneva, u širokim bulevarima i ulicama, te predahu nakon puta i razgledanju čari samoga grada tokom slobodnog vremena.
Pored edukativnog i kulturnog sadržaja, ovo putovanje je doprinelo jačanju kolegijalnih odnosa i podsticanju novih inicijativa u radu škole.
Ova školska godina, kao uostalom i mnoge školske godine pre nje, bila je po mnogo čemu specifična. U skladu sa time takmičenja u organizaciji Ministarstva prosvete su stopirana, a samo neka takmičenja su se realizovala u I polugodištu.
Uprkos tome, realizovan je određeni broj smotri koje (ni)su u Kalendaru takmičenja učenika srednjih škola, ali i određeni broj takmičenja na kojima su učešće uzeli učenici i nastavnici naše škole.
UČEŠĆE NA TAKMIČENJIMA ŠKOLSKE 2024/2025. GODINE PREMA KALENDARU MINISTARSTVA PROSVETE
REPUBLIČKO TAKMIČENJE U PLIVANJU:
- Denis Aleksandrov II/3,
- Luka Burmaz II/3,
- Miloš Jerinić I/3,
- Nikola Žerađanin I/3,
- Lenka Manojlović III/1,
- Vuk Kraguljac IV/3
- Miljana Žerađanin IV/3.
Nastavnici: Nenad Đurakić i Ivan Burmaz.
REPUBLIČKO TAKMIČENJE LITERARNIH SEKCIJA „SLOBODAN Ž. MARKOVIĆ“
- III mesto literarna sekcija Gimnazije u Vrnjačkoj Banji, mentor Danijela Brđović
REPUBLIČKO TAKMIČENJE LINGVISTIČIH SEKCIJA
-III mesto lingvistička sekcija Gimnazije u Vrnjačkoj Banji, mentor Danijela Brđović
REPUBLIČKI KONKURS SA MEĐUNARODNIM UČEŠĆEM „SVETOSAVLJE I NAŠE DOBA 2025“
- III nagrada – Marija Miletić, učenica II-3, likovni konkurs
- Dimitije Dmitrović, učenik II-3, učešće na likovnom konkursu
- Dimitije Dmitrović, učenik II-3, učešće na literarnom konkursu; mentor Danijela Brđović.
UČEŠĆE NA KONKURSIMA I TAKMIČENJIMA U ŠKOLSKOJ 2024/2025. GODINE MIMO KALENDARA MINISTARSTVA PROSVETE
KONKURS „UMETNIK IZ ŠKOLSKE KLUPE 2024“
- I nagrada u kategoriji likovnih radova srednjoškolaca – Marija Miletić, II-3, mentor Biljana Marković Kraguljac
- pohvala u kategoriji literarnih radova srednjoškolaca – Dimitrije Dmitrović, II-3, mentor Danijela Brđović
KONKURS „GOLUBIĆ 2024“
- II nagrada u kategoriji literarnih radova za srednjoškolce - Jovana Sarić, učenica III-2, mentor Danijela Brđović
KONKURS „ZDRUŽIMO SNAGE ZA BOLJE OBRAZOVANJE: DO PROMENE KROZ SARADNJU“
- zahvalnica u kategoriji literarnih radova srednjoškolaca – Dimitrije Dmitrović, II-3, mentor Danijela Brđović
LIKOVNI KONKURS „MOJ KOLAŽ GOVORI FRANCUSKI 2024“
- I nagrada - Marija Miletić, učenica II-3, mentor Oliver Miljković
STE(A)M takmičenje 2024
- I nagrada za „Pobedničko rešenje u okviru STE(A)M izazova“, GET(Gimnazija Eko Tim): Miljana Lazarević, Miljana Žerađanin, Miljana Ćilerdžić, Nikola Jevtić i Filip Đošović; mentorke Biljana Marković Gočanin i Nataša Perović Dimitrijević
INFOS 2025 - X Međunarodno takmičenje talentovanih učenika iz Informatike
- Nikola Jevtić, III mesto na Međunarodnom nivou takmičenja, mentor Srđan Kušaković
KONKURS „MAŠTA I SNOVI“
- učešće u kategoriji literarnih radova srednjoškolaca – Dimitrije Dmitrović, II-3, mentor Danijela Brđović
KONKURS „IDUĆ UČI U VEKOVE GLEDA “
- učešće u kategoriji literarnih radova srednjoškolaca – Dimitrije Dmitrović, II-3, mentor Danijela Brđović.