Okružno takmičenje iz odbojke

U okviru obogaćenog jednosmenskog rada prirodne grupe predmeta, 40 učenika i 5 nastavnika (Gorica Končar, Nataša Perović Dimitrijević, Biljana Marković Gočanin, Jelena Čolić, Jasmina Biserčić) učestvuje u takmičenju "Uslikaj noćno nebo" koje organizuje "NAES" Tim Srbija (Nacionalni komitet za obrazovanje iz astronomije pri međunarodnoj astronomskoj uniji).
Svi učenici i nastavnici su 17. decembra pratili onlajn obuku "Kako napraviti uspešnu astrofotografiju pomoću mobilnog uređaja". Obuku je realizovao poznati astrofotograf Vladimir Kržalić.
Nakon završene obuke, učenici su fotografisali noćno nebo i 3. februara tekuće godine u holu Gimnazije na 1. spratu predstavili fotografije, prezentovali i diskutovali o postupku izrade astrofotografije.
Našu školu na takmičenju predstavlja 40 učenika, koji su podeljeni u 10 timova. Takmičenje se završava 28. februara.
Glavni moto takmičenja u astrofotografiji jeste da svako može da se bavi astronomskim snimanjem/slikanjen neba bez vrhunske tehnologije, uz odgovarajuće znanje i obuku.
„Poslovni izazov“ je takmičenje srednjoškolaca u preduzetničkim veštinama. Ovo takmičenje ima za cilj da učenicima pruži uvid u savremeni način poslovanja i motiviše ih da razmišljaju proaktivno i svoje ideje sprovedu u delo. Učenica odeljenja IV-1, Ana Račić je kao jedna od pobednika 4 regionalna takmičenja ove školske godine učestvovala u nacionalnom takmičenju „Poslovni izazov“. Nacionalno takmičenje se realizovalo 01. i 02. februara 2023. godine u Beogradu.
Pred učesnike je kao i svake godine postavljen „izazov“ – zadatak koji predstavlja neki realni poslovni problem. Timovi sastavljeni od 4 učenika različitih škola uz pomoć poslovnih volontera osmišljavali su rešenje ovog problema i svoje rešenje predstavljali pred žirijem koje su sačinjavali uspešni preduzetnici.
Srednjoškolci iz cele Srbije podeljeni u 17 timova borili su se za jedno od prva 4 mesta koja će Srbiju predstavljati na Poslovnom izazovu zapadnog Balkana.
85 srednjoškolaca iz 42 grada i čak 67 srednjih škola takmičili su se i potrudili da osmisle proizvod ili uslugu koja će pomoći nastavnicima i učenicima da na lakši i funkcionalniji način pristupaju učenju.
Pobedničko postolje pripalo je TIMU BROJ 3 koji je osmislio platformu koja radi po principu ChatGPT i koja je namenjena prosvetnom kadru kako bi lakše i brže pripremali čas po nastavnom planu.
Srebrnu medalju na takmičenju osvojio je TIM BROJ 4 koji je osmislio inovativni softver koji prebacuje word dokument ili beleške korisnika sa računara ili telefona u mp3 format audio snimka.
Na postolje za treće mesto popeo se TIM BROJ 9 čija je ideja proizvodnja biorazgradivih stripova koji sadrže QR kodove pomoću kojih se pristupa onlajn stranici sa detaljnijim informacijama o datoj oblasti.
Četvrto mesto osvojio je TIM BROJ 6 ova ekipa osmislila je digitalnu knjigu koja na inovativan način pruža motivaciju pri učenju i poboljšava koncentraciju. Knjiga u sebi sadrži besplatne materijale za učenje i zbirke zadataka. Njihov proizvod Inno Book bio bi namenjen i nastavnicima i učenicima.
Podrška učenici Ani Račić za učešće na nacionalnom takmičenju „Poslovnom izazovu“ je bila Marija Stoiljković, stručni saradnik.
Projekat „Poslovni izazov“ koji finansira Ministarstvo omladine i sporta Republike Srbije a realizuje organizacija Dostignuća mladih bavi se podsticanjem preduzetničkog obrazovanja i finansijske pismenosti mladih u srednjim školama, kroz uključivanje što većeg broja škola, nastavnika i učenika u obrazovne sadržaje najvećeg globalnog programa preduzetničkog obrzovanja Junior Achievement.
Tema “Znamenitosti Vrnjačke Banje na poštanskim markicama” koja je realizovana u okviru obogaćenog jednosmenskog rada nastavnice Biljane Marković Kraguljac, zastupljena je tokom cele školske godine. Kroz razne vrste aktivnosti koje su spovedene, poput obilaska vila, skulptura, kao i vođenja kroz izložbe koje su bile u toku našeg rada, predstavljeni su neki objekti. Namera je da učenici saznaju što više o kulturnoj baštini svoga kraja, a i da se proširuje znanje i u narednom periodu. Izložba se parcijalno i priprema i prikazuje, a jedna konačna se predviđa na kraju školske godine. Tada će se ova zbirka dopuniti i obuhvatiti još značajnih skulptura, vila, manifestacija i sl.
U prethodnom periodu je ostvareno niz aktivnosti učenika naše škole u okviru obogaćenog jednosmenskog rada, tj. Kaligrafske sekcije za čiji je rad i funkcionisanje zadužena nastavnica Biljana Marković Kraguljac.
Dodela nagrada koja je sprovodena u našoj školi, bila je i povod da se nagrađeni učenici predstave i nekim svojim drugačijim radovima. Učenica Magdalena Lazović se ovom prilikom predstavila serijom portreta izrađenih ugljenom. Veljko Pribaković je izložio makete kuće i enterijera, karnevalskom maketom i prikazom opreme knjige u velikom formatu. To je i bila prilika da nagrađeni učenici drugih škola pogledaju izložbu.
Za realizaciju izložbe povodom proslave Savindana prikupljani su radovi učenika koji su na časovima jednosmenskog rada savladali osnove kaligrafije. Ovim povodom učenici su pokazali da tradicija u negovanju ćiriličnog pisma kroz tehniku lepog pisanja traje u ovoj školi i da interesovanje za lepo pisanje ne opada. Izložba je dopunjena likovnim radovima učenika koji su tematski dopunili svaki kaligrafski rad. Na izložbi su se našli i radovi uzornih učenika iz ranijih razreda kao primer mlađim učenicima u daljem radu.
Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, u saradnji sa evropskim partnerima iz Irske, Litvanije i Slovenije, uputio je u martu 2022. poziv osnovnim i srednjim školama u Republici Srbiji za učešće u projektu Selfi akademija digitalnih škola. Uzevši u obzir da je naša škola već u procesu korišćenja Selfi intrumenata, jedna smo od škola koje su se prijavile na konkurs i, što je još važnije, jedna od 9 škola u Srbiji koja je odabrana za učešće u ovom projektu.
Ovaj projekat nadovezuje se na rezultate i mrežu prepoznatih digitalnih škola – lidera u sferi digitalne transformacije u obrazovanju, oformljenu tokom realizacije “Digitalna škola – evropskog pilot programa”.
Selfi akademija digitalnih škola ima za cilj da doprinese formiranju onlajn zajednice u kojoj postojeće digitalne škole (škole mentori) uz pomoć nacionalnih mentora dele iskustva, preporuke i stručnost sa školama članicama Selfi akademije (škole članice).
Projekat promoviše pristup razvoju digitalnog obrazovanja u školi kao celini i primenu Selfi instrumenta za samovrednovanje i procenu digitalnih kapaciteta ustanove, kao i razvoj digitalnog segmenta Razvojnog plana ustanove, što je u skladu sa Strategijom razvoja obrazovanja i vaspitanja u RS do 2030. godine.
Učešćem u projektu škola članica dobija:
• podršku nacionalnih mentora i škola-mentora za razvoj digitalnih kapaciteta ustanove prema oblastima Selfi instrumenta (Rukovođenje, Infrastruktura, Nastava i učenje, Vrednovanje, Kontinuirani profesionalni razvoj i Digitalna kompetencija učenika) i prema dodatnim oblastima STEAM i Onlajn učenje;
• pristup platformi na kojoj se nalaze kvalitetni resursi (u vidu kratkih preporuka, stručnih materijala, prezentacija, audio i video-zapisa) koji mogu podržati školu na putu digitalne transformacije u skladu sa njenim potrebama utemeljenim u rezultatima samovrednovanja;
• podršku nacionalnih mentora i škola-mentora za pripremu digitalnog segmenta Razvojnog plana ustanove;
• sertifikat o učešću u međunarodnom projektu za sve zaposlene koji učestvuju u njegovoj implementaciji;
• ostale vrste podrške u skladu sa potrebama škole i daljim razvojem projekta.
"Digitalna škola – evropski pilot program" koji finansira Evropska unija u okviru ERASMUS+ programa realizuju Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja i Centar za obrazovne tehnologije Zapadni Balkan.
Projekat ima za cilj da sačini model razvoja i priznavanja „digitalnih škola“ koji će poslužiti kao putokaz za uspešno razvijanje digitalnih obrazovnih praksi u školama. Cilj programa je promovisanje, prepoznavanje i podsticanje efikasnog korišćenja tehnologija za razoj digitalnog obrazovanja.
U okviru programa razvijen je okvir za dobijanje oznake "Digitalna škola” kojim se meri nivo elektronske zrelosti u primeni digitalnih tehnologija u školi.
Procena digitalne zrelosti škole vrši se u sledećim kategorijama:
• SELFIE samovrednovanje
• Rukovođenje
• Saradnja i umrežavanje
• Infrastruktura i oprema
• Kontinuirani profesionalni razvoj
• Nastava i učenje
• Vrednovanje
• Digitalna kompetencija učenika.
Škola za svaku od gore navedenih kategorija dostavlja dokaze o ispunjenosti, nakon prikupljanja i dostavljanja dokaza sledi proces validacije. Na kraju postupka za svaku od kategorija u kojoj škola pokaže svoju digitalnu zrelost dobija zvezdicu. Pomoć školama u priklupljanju dokaza o svojoj digitalnoj zreloti pružaju i nacionalni mentori.
Završetak projekta je planiran za kraj marta tekuće godine. Tokom ovih godinu dana je izgrađen i procenjen mentorski proces kao vid pomoći školama u promeni i unapređenju njihove digitalne prakse. Nakon preuzimanja i početne analize rezultata Selfi samovrednovanja, škole članice imale su priliku da se povežu sa prepoznatim digitalnim školama, koje su bile njihovi digitalni mentori. Škole mentori postavljale su resurse na platformu Selfi akademije digitalnih škola. Škole članice koristile su ove resurse uz podršku nacionalnih mentora i škola mentora, unapređujući odabrane Selfi oblasti: Rukovođenje, Infrastrukturu i opremu, Kontinuirani profesionalni razvoj, Nastavu i učenje, Vrednovanje i Digitalna kompetencija učenika.
Pored toga, STEAM i Onlajn nastava i učenja predstavljale su transverzalne teme u svakoj od navedenih oblasti.
Proslava školske slave Sv. Save upriličena je u novom objektu Gimnazije.
Ovom prilikom su nagrađeni najbolji učenici i nastavnici, učesnici Republičkih i Međunarodnih takmičenja i smotri u prethodnoj školskoj godini, ukupno 16 učenika i 9 nastavnika. Tradicionalno, predsednik Opštine Vrnjačka Banja novčano nagrađuje najbolje učenike i nastavnike sa teritorije Opštine Vrnjačka Banja, a direktorka škole je knjigama nagradila najbolje učenike jer, kako je sama u kratkom obraćanju naglasila, najveća vrednost Svetosavlja su učenici, a na ponos celokupnoj školi su izvojena čak tri prva mesta u Republici prethodne školske godine.
U ime Ministarstva prosvete, Bojana Marinković, rukovodilac Školske uprave Kraljevo, poklonila je Gimnaziji četiri laptopa i jedan video bim.
Obeležavanju školske slave prisustvovali su rukovodilac Šu Kraljevo, Bojana Marinković, zamenik predsednika SO Vrnjačka Banja, Dane Stanojčić, pomoćnik predsednika opštine Vrnjačka Banja, Milutin Dumanović, direktor Kulturnog centra Vrnjačka Banja, Saša Milenković, predsednik Školskog odbora Gimnazije, prof.dr Dragan Đurčić, zaposleni, učenici, penzioneri, kao i članovi Školskog odbora i prijatelji škole.
Članovi stručnog veća nastavnika srpskog jezika i književnosti i nastavnika umetnosti predali su slavski kolač nastavnicima stručnog veća matematike i računarstva i informatike.
U kratkom programu koji je prethodio sečenju i primopredaji slavskog kolača, učestvovao je mešoviti gimnazijski hor koji je izveo Svetosavsku himnu, a četiri članice hora (Lana, Mia, Miona i Milica) su posebno pobrale simpatije prisutnih otpevavši muzički obrađene stihove Ilićeve pesme "Ko udara tako pozno". Nataša Stanković se predstavila odlomkom iz Simovićeve pesme "Hodočašće Svetom Savi", a Vanja Vlajković je interpretirala reči u slavu Sv.Save. Kroz celokupan program, sigurno i nadahnuto, prisutne je, u ulozi konferansijea, sprovela Julijana Babić.
Celokupan program je osmišljen, pripreman i realizovan u sklopu obogaćenog jednosmenskog rada (zaduženi nastavnici: Slađana Opačić, Oliver Miljković i Danijela Brđović).