Prezentacija IS Petnica za gimnazijalce

U Mejkers labu Gimnazije u Vrnjačkoj Banji, u četvrtak, 26. septembra održana je inspirativna prezentacija o Istraživačkoj stanici Petnica, poznatom centru za istraživanje i obrazovanje mladih. Predavanje je privuklo pažnju učenika koji su imali priliku da saznaju više o programima koje stanica nudi, kao i o važnosti naučne istraživačke aktivnosti.
Prezentaciju je vodio Stanislav Milošević, programski direktor Petnice, koji je istakao kako ova stanica pruža jedinstvenu priliku učenicima da se uključe u različite projekte iz oblasti prirodnih i društvenih nauka. Učenici su prvi put čuli za postojanje ove istraživačke stanice i mogućnostima za praktičan rad, mentorstvo i saradnju sa vršnjacima iz različitih delova zemlje.
Na izlaganju učenici su upoznati i za mogućnosti koje Petnica nudi, kao i za konkretne projekte u kojima bi mogli da učestvuju. Prezentacija nije samo informisala, već je i inspirisala učenike da razmišljaju o svojoj budućoj karijeri u nauci i istraživanju. 
Aktivnost je organizovana u okviru aktivnosti modula projekta Obogaćenog jednosmenskog rada psihologija - preduzetnika.

Evropski dan jezika 2024.

Svake godine, 26. septembra, Evropa slavi svoju višejezičnost. U proslavi Evropskog dana jezika učestvuju mnogobrojne kulturne institucije. Kada neko govori više od jednog jezika, od toga profitira ne samo on kao pojedinac, nego i celo društvo. Poznavanje više jezika može povećati mogućnost našeg međukulturalnog razumevanja, ali i poboljšati šanse na tržištu rada, te predstavlja bitan preduslov za rast privrednih društava. I kod dostizanja određenih političkih ciljeva, poput razumevanja među narodima i unapređenja demokratije, višejezičnost može umnogome doprineti. Tako je i Evropska godina jezika, ustanovljena pri Veću Evrope i Evropskoj Uniji 2001. godine, imala za cilj unapređenje međusobnog razumevanja i jezičke raznolikosti, te omogućavanje učenja stranih jezika. Kao rezultat uspeha ovog projekta proistekla je ideja o Evropskom danu jezika, koji se od 2002. godine obeležava svakog 26. septembra i u kojem učestvuju razne jezičke i kulturne ustanove, udruženja, univerziteti i, pre svega, škole.
Učenici i nastavnici naše škole godinama unazad obeležavaju ovaj dan na jedan kreativan i simboličan način. Ove godine je u prvom planu bio engleski jezik, te su učenici mogli da probaju pravi engleski čaj (sa mlekom), čokoladne kolače koji se služe uz čaj i sendviče karakteristične za dodani ugođaj prilikom ispijanja čaja. Iako je engleska kultura (konkretno ispijanje čaja i karakteristična hrana) bila izražena u dočaravanju, učenici su se upoznali i sa drugim zanimljivostima i podacima o mnogobrojnim evropskim jezicima putem postavljenih panoa.
Aktivnost osmislile i realizovale nastavnice engleskog jezika Katarina Romanov i Milena Stanković. Za zanimljivosti i opšti pregled o evropskim jezicima bili su zaduženi Danijela Brđović i Oliver Miljković (u okviru Obogaćenog jednosmenskog rada).

Detalje o Evropskom danu jezika možete pročitati OVDE.

 

Naši gimnazijalci i ove godine volonteri Crvenog krsta

Volonteri Crvenog krsta Vrnjacke Banje, naši gimnazijalci su u sredu 25. septembra na Vrnjackoj promenadi radili promociju akcije DDK, koja će se odrzati 26. septembra.
Humanost se ne meri rečima nego delom, što se i ovoga puta pokazalo kao istinito.
 
 
 
 

24. septembar - Dan prirodnih nauka

U nauci, termin prirodna nauka se odnosi na racionalni pristup izučavanju univerzuma, odnosno povinovanje pravilima ili zakonima početka prirode. Termin prirodna nauka se takođe koristi da bi se odvojila ona polja nauke, koja koriste naučni metod za proučavanje prirode od društvenih nauka, koje koriste naučni metod za proučavanja ljudskog ponašanja i društva, i od formalnih nauka, kao što su matematika koja je dugo pripadala prirodnim naukama i logika, koje koriste drugačiju metodologiju.
Prirodne nauke su:
  - Astronomija
  - Biologija
  - Nauke o Zemlji
  - Fizika
  - Fizička hemija
  - Hemija.
Sve nauke su tesno povezane i svaka prirodu izučava na svoj način.
"Zagledajte se duboko u prirodu i tada ćete sve bolje razumeti!" - (Albert Ajnštajn)
Učenica III-2, Vanja Babić je putem razglasa pročitala tekst o prirodnim naukama, a tokom dana su učenici I-1, III-1 i III-3 imali terensku nastavu. Prikupljali su materijale, prethodno se upoznavši sa načinom prikupljanja (materijala). Učenici će tokom daljih aktivnosti u radu analizirati prikupljen materijal. Aktivnosti su realizovane u okviru Obogaćenog jednosmenskog rada prirodne grupe predmeta.

Korelacijski (ugledni) čas - Barok u muzičkoj i likovnoj umetnosti

Barokna umetnost je umetnički stil koji se prvi put pojavio na prostoru Evrope, u Italiji u ranim godinama 17. veka i predstavlja jedan od najznačajnijih stilova u istoriji umetnosti.  Glavna odlika koju je imala barokna umetnost jeste izražavanje osećajnosti i dinamike. Za nju su karakteristični: svetlosni kontrasti, jarke boje, iluzija dubokog prostora, zatim pejzaži mrtve prirode, i tematika mitološke i sakralne kompozicije.
Opšteprihvaćena je misao da je barok, pre svega, dao svoja najbolja dela u likovnoj i muzičkoj umetnosti (u slikarstvu Karavađo, Rembrant, Rubens, Berninije, El Greko, u muzici Bah, Hendl, Vivaldi i drugi). To je bio jedan od razloga za realizaciju korelacijskog uglednog časa, muzičke i likovne kulture, održanog 23. septembra 2024. godine u III-2 odeljenju, uz gostovanje učenika II-3 odeljenja, koji su obogatili čas izvođenjem Bahove muzike. Učenici su imali prilike da povezu reči i dela, naučeno i saznajno, da putem muzike, slikarstva, mode, muzičkih instrumenata i arhitekture, argumentovano, inovativno i saznajno, “zakorače” u pravac kojim će se baviti u narednom periodu.
Nastavnici koji su zaduženi za organizaciju i realizaciju časa su Biljana Marković Kraguljac, nastavnica likovne kulture i Igor Matić, nastavnik muzičke kulture.

Škola stripa, ilustracije i koncept art-a „Đorđe Lobačev“

Škola stripa, ilustracije i koncept art-a „Đorđe Lobačev“ pod rukovodstvom Vladimira Vesovića realizuje se u periodu od 19. do 21. septembra 2024. godine na Dečjem odeljenju vrnjačke biblioteke. Ovaj događaj je deo druge po redu "Strip Art Fest" manifestacije u Vrnjačkoj Banji. Polaznici radionice bili su u prilici da čuju nešto više o važnosti pisanja scenarija za strip, skicama, konačnom crtežu, bojenju, ali i da to vide na praktičnim primerima. Radionicu pohađaju učenici Gimnazije u Vrnjačkoj Banji u okviru izbornog programa Umetnost i dizajn. Predmetna nastavnica je Biljana Marković Kraguljac.
 

Obeležen Svetski dan zaštite ozonskog omotača

U okviru Obogaćenog jednosmenslog rada prirodne grupe predmeta, obeležen je Svetski dan zaštite ozonskog omotača. Učenici i nastavnici su uradili panoe koji se nalaze u holu u prizemlju škole. Grupa učenika je pripremila tekst o ozonskom omotaču, njegovoj zaštiti, oštećenju i, pre svega, značaju. Tekst je putem razglasa tokom 2. časa pročitala učenica IV razreda, Natalija Maksimović. Bio je ovo jedan od načina da učenici čuju zašto je važno kontantno govoriti o ovoj temi. 
Nastavnici prirodne grupe predmeta će na časovima govoriti o zaštiti ozonskog omotača, svako iz svog ugla predmeta.

Neuronauka u učionici

Nakon posete američkog neuronaučnika Grega Gejdža Srbiji, promocije njegove knjige i pokretanja programa neuronauke za srednje škole, u Gimnaziji u Vrnjačkoj Banji je u utorak, 17. septembra 2024. godine, održan javni čas iz neuronauka. Učenicima naše škole donirana je “uradi sam” oprema za nastavu, uz pomoć koje će zajedno sa nastavnicima sprovoditi različite interaktivne i praktične eksperimente iz neuronauka i fiziologije. 
Tim povodom, učenici su se zajedno sa svojim nastavnicima upustili u svet naučne metodologije na polju neuronauka, kroz eksperimentalni pristup, koristeći darovane setove opreme — Neuron SpikerBox, dizajniran sa ciljem da beleži električne signale iz nervnih ćelija, i The Human SpikerBox, koji omogućava beleženje raznolikog spektra signala koji dolaze iz mišića, srca, mozga, očiju i drugih delova tela (kao što su EMG, EKG, EEG i EOG).
Ovi setovi, koje je osmislila kompanija Backyard Brains, predstavljaju prozore u fascinantan svet neuronauka i fiziologije, omogućavajući učenicima da istražuju osnovne principe ovih nauka i unapređuju svoje znanje na pristupačan i interaktivan način. 
Kroz STEM obrazovanje se neguje radoznalost mladih ljudi i ohrabruju se da postavljaju teška pitanja i da eksperimentišu, postaju istrajniji i uporniji. Takođe, pripremaju se i za izazove modernog doba i privrede budućnosti. 
 

Dve škole na istom putu

U petak, 13. septembra, našu školu su posetili učenici i nastavnice VI beogradske gimnazije, koji se trenutno nalaze u Vrnjačkoj Banji na nagradnom putovanju.
U prijatnoj i prijateljskoj atmosferi između učenika i nastavnika obe škole, moglo se naslutiti da je ovo jedan od prvih koraka ka budućoj saradnji. Obe škole pripadaju mreži Mejkers škola, deo su Ryco programa, članice su UNESCO škola.
Šestoro učenika i dve nastavnice (Vesna Jevtić i Jasna Perić) ugostila je direktorka škole Dojna Stodić, koja ih je zajedno sa predstavnicima škole (koordinator UNESCO kluba Slađana Opačić i koordinatori Mejkers laba, Marija Stoiljković i Danijela Brđović) sprovela kroz školu i u prijatnoj razmeni iskustava, na obostrano zadovoljstvo, najavila buduću saradnju putem Mejkers laba, ali i kroz uzvratnu posetu i neke od prigodnih aktivnosti u kojima bi učestvovali učenici i nastavnici obe škole.

U čast i slavu Dana srpskog jedinstva, slobode i nacionalne zastave

U čast Dana srpskog jedinstva, slobode i nacionalne zastave, koji se ove godine oveležava tokom vikenda, učenici četvrtog razreda Gimnazije u Vrnjačkoj Banji, održali su javni čas u Salonu Narodne biblioteke "Dr Dušan Radić", u petak 13. septembra.
Putem prezentacija, uz reči i muziku, učenici su obradili najznačajnije trenutke vezane za srpsku istoriju i dane Prvog svetskog rata, što je prisutne podsetilo na slavnu srpsku prošlost koju ne treba zaboraviti.
Nastavnik koji je osmislio i zajedno sa učenicima sproveo u delo ovakav vid istorijske retrospekcije je mr Dragan Paripović, nastavnik istorije.
 

Обавештења

Одабрани уџбеници 2024/2025.

 

Dokumenti:
pdf.png Одабрани уџбеници 24/25 HOT
Datum 28-06-2022 08:05:26 Veličina Dokumenta 1.31 MB Download 1.494 Download

Информатор о раду

Информатор о раду Гимназије можете преузети овде: 

Информатор о раду

 

Испитни рокови за ванредне ученике

ИСПИТНИ РОКОВИ ШКОЛСКE 2024/25. ГОДИНE

ОКТОБАРСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 30.09. - 04.10.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 14.10. - 18.10.
ДЕЦЕМБАРСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 02.12. - 06.12.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 16.12. - 20.12.
ФЕБРУАРСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 03.02. - 07.02.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 17.02. - 21.02.
АПРИЛСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 31.03. - 04.04.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 23.04. - 30.04.
МАЈСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 05.05. - 09.05.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 19.05. - 23.05.
АВГУСТОВСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 30.06. - 04.07.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 25.08. - 29.08.

Време реализације часова

 

претчас 07:10 - 07:55
1. час 08:00 - 08:45
2. час 08:50 - 09:35
велики одмор 09:35 - 09:50
3. час 09:55 - 10:40
4. час 10:45 - 11:30
5. час 11:35 - 12:20
6. час 12:25 - 13:10
7. час 13:15 - 14:00
8. час 14:05 - 14:50

 

 

Психолог

Термини за разговоре са ученицима који се обрате за савет су сваког четвртка у току  одмора. По потреби ће се заказивати и други термини.