Detalje o Evropskom danu jezika možete pročitati OVDE.
U nauci, termin prirodna nauka se odnosi na racionalni pristup izučavanju univerzuma, odnosno povinovanje pravilima ili zakonima početka prirode. Termin prirodna nauka se takođe koristi da bi se odvojila ona polja nauke, koja koriste naučni metod za proučavanje prirode od društvenih nauka, koje koriste naučni metod za proučavanja ljudskog ponašanja i društva, i od formalnih nauka, kao što su matematika koja je dugo pripadala prirodnim naukama i logika, koje koriste drugačiju metodologiju.
Prirodne nauke su:
- Astronomija
- Biologija
- Nauke o Zemlji
- Fizika
- Fizička hemija
- Hemija.
Sve nauke su tesno povezane i svaka prirodu izučava na svoj način.
"Zagledajte se duboko u prirodu i tada ćete sve bolje razumeti!" - (Albert Ajnštajn)
Učenica III-2, Vanja Babić je putem razglasa pročitala tekst o prirodnim naukama, a tokom dana su učenici I-1, III-1 i III-3 imali terensku nastavu. Prikupljali su materijale, prethodno se upoznavši sa načinom prikupljanja (materijala). Učenici će tokom daljih aktivnosti u radu analizirati prikupljen materijal. Aktivnosti su realizovane u okviru Obogaćenog jednosmenskog rada prirodne grupe predmeta.
Barokna umetnost je umetnički stil koji se prvi put pojavio na prostoru Evrope, u Italiji u ranim godinama 17. veka i predstavlja jedan od najznačajnijih stilova u istoriji umetnosti. Glavna odlika koju je imala barokna umetnost jeste izražavanje osećajnosti i dinamike. Za nju su karakteristični: svetlosni kontrasti, jarke boje, iluzija dubokog prostora, zatim pejzaži mrtve prirode, i tematika mitološke i sakralne kompozicije.
Opšteprihvaćena je misao da je barok, pre svega, dao svoja najbolja dela u likovnoj i muzičkoj umetnosti (u slikarstvu Karavađo, Rembrant, Rubens, Berninije, El Greko, u muzici Bah, Hendl, Vivaldi i drugi). To je bio jedan od razloga za realizaciju korelacijskog uglednog časa, muzičke i likovne kulture, održanog 23. septembra 2024. godine u III-2 odeljenju, uz gostovanje učenika II-3 odeljenja, koji su obogatili čas izvođenjem Bahove muzike. Učenici su imali prilike da povezu reči i dela, naučeno i saznajno, da putem muzike, slikarstva, mode, muzičkih instrumenata i arhitekture, argumentovano, inovativno i saznajno, “zakorače” u pravac kojim će se baviti u narednom periodu.
Nastavnici koji su zaduženi za organizaciju i realizaciju časa su Biljana Marković Kraguljac, nastavnica likovne kulture i Igor Matić, nastavnik muzičke kulture.