Mejkers lab je postavio novi izazov mejkerima sviju labova u Srbiji - Mejkers TikTok kreator. Izazov je namenjen svim učenicima koje zanima kreativno izražavanje i stvaranje, a žele da izgrade i vode jedan popularan TikTok kanal. Zadatak je bio da se pokaže da se pametni telefon i društvene mreže mogu koristiti u edukativne svrhe! Pod parolom "Budi Mejker, maštaj, stvaraj, uči kroz iskustvo i podeli uz pomoć svoje kreativnosti i tehnologije", postavljen je kreativno-edukativni zadatak. Trebalo je napraviti video o zanimljivom naučnom fenomenu, eksperimentu ili projektu, ili aktivnosti u školi kroz koji će edukovati, ali i zabaviti svoje vršnjake i izraziti svoju kreativnost. Kroz video je valjalo nešto objasniti, napraviti, rastumačiti, razbiti neki popularni mit, predstaviti nešto iz svoje škole, predstaviti svoj projekat ili slično. Istovrememo je trebalo imati na umu da su publika vršnjaci u celoj zemlji. Prijavljivanje je trajalo do 25. februara, a odluka o 15 najboljih timova koji će se naknadno edukovati u ovoj sferi biće doneta 6. marta.
Tročlani tim učenika naše škole, osmislio je i realizovao zanimljivu formu predstavljanja škole i zdravih navika, koristeći jezik TikToka i prethodni rad u projektu o zdravim navikama u ishrani.
Maša Stanojčić, Bogdan Kuzmanović i Bogdan Topličić su svojom kreativnošću, originalnim pristupom i jasnim porukama dostojno odgovorili na zadato što se vidi po velikom broju pregleda na TikTok nalogu škole.
Opštinsko takmičenje iz srpskog jezika i jezičke kulture je održano u subotu, 24. februara u Gimnaziji u Vrnjačkoj Banji. Na dalji, Okružni nivo takmičenja su se plasirali sledeći učenici:
- u I razredu: Marija Miletić, Tamara Kolaković i Ines Petrović; predmetna nastavnica srpskog jezika i književnosti Danijela Brđović;
- u II razredu Nikola Jevtić; predmetna nastavnica srpskog jezika i književnosti Danijela Brđović;
- u III razredu Luka Glogovac; predmetna nastavnica srpskog jezika i književnosti Tijana Matić.
U Mejkers labu je 23. februara organizovana zajednička aktivnost VI beogradske gimnazije i Vrnjačke gimnazije putem video konekcije. Povod je predavanje i razgovor sa nekadašnjom učenicom pomenute beogradske gimnazije Jelenom Vezmar, koja je mlada umetnica čija prva samostalna izložba upravo traje u Domu omladine u Beogradu. Svestrana mlada umetnica se bavi i pisanom rečju, ali i kinomatografijom jer je radila na par zanimljivih filmova.
Jezik – najsavršenije sredstvo komunikacije – kao takav, verovatno je najvažnija komponenta nacionalnog identiteta ili identiteta jedne kulture. Ali, jezik nije samo to. Ako sa ovog opšteg, tj. kolektivnog plana pređemo na individualni, možemo zaključiti da je i svaki čovek u najvećoj meri određen jezikom koji koristi. U ovom slučaju, reč jezik može imati uže značenje: dakle ono koje se tiče svake individue, svakog od nas posebno – jer svako od nas ima „svoj“ jezik, izraze ili fraze koje ga odlikuju, po kojima je prepoznatljiv, i po kojima se razlikuje od drugih.
Međutim, maternji jezik, iako upućuje na mater, majku, nije baš u vezi s njom - maternji jezik nije jezik matere. To je jezik na kom smo progovorili, naš prvi jezik – jezik na kome sanjamo.
I baš zbog svega ovoga zaključujemo koliko je jezik moćan. On probija granice jedne nacije, države, kulture, a opet čuva identitet, sav je od identiteta – on je u stvari njegovo srce. Identitet identiteta.
A što je najzanimljivije i najlepše, jezik nije sebičan, jer dozvoljava ljudima da imaju i dva maternja jezika. Međunarodni dan maternjeg jezika jeste i jedan podsetnik na činjenicu da je čuvanje identiteta važno jer upravo ono omogućava razumevanje drugog, različitog – spajanje sa različitim. I najvažnije: samo takav odnos prema sebi, prema svom identitetu, može od nas stvoriti kosmopolite.
Prigodni plakat koji je istaknut na oglasnoj tabli u školi i u učionici srpskog jezika uradili su učenici II razreda uz pomoć nastavnice srpskog jezika i književnosti Danijele Brđović.
Marija Miletić, učenica I-3 odeljenja Gimnazije u Vrnjačkoj Banji, osvojila je I nagradu na konkursu "Moj kolaž govori francuski". Katedra za romanistiku FILUM-a primila je 51 rad na likovnom nagradnom konkursu „Moj kolaž govori francuski 2023”/ « Mon collage parle français 2023 », sa temom Antoan de Sent-Egziperi: Mali princ / Antoine de Saint-Exupéry, Le Petit Prince. Prispeli radovi urađeni su ručnom ili kompjuterskom tehnikom. U konkurenciju za nagradu ušli su radovi koji ispunjavaju zahteve tehnike kolaža. Prema oceni stručnog žirija, I nagrada, vaučer od 5 000,00 dinara u knjižari „Vulkan”, pripala je gorepomenutoj učenici naše škole.
Mentor Oliver Miljković.
U organizaciji vrnjačkog Kulturnog centra i Odbora za obeležavanje značajnih datuma i godišnjica, a povodom Dana državnosti Republike Srbije i preznika Sretenje, u vrnjačkom bioskopu, tačno u podne 14. februara, izvedena je monodrama „Milunka Savić – srpska heroina u Velikom ratu“ u režiji Petra Stanojlovića i izvođenju Vesne Stanković, glumice Jugoslovenskog dramskog pozorišta u Beogradu.
Lična ispovest, u prvom licu žene ratnika o životu i smrti, ratu, Srbiji i njenoj istoriji, iz ugla žene borca koja je dobila mnoga i najviša odlikovanja (orden za hrabrost, Karađorđevu zvezdu sa mačevima, medalju Miloš Obilić, jedina žena u svetu, odlikovana Francuskim Ratnim krstom sa palmom, dva ordena Legije časti…). Milunka je u Prvi balkanski rat otišla umesto brata, preobučena u muškarca pod imenom Milun Savić. Kada je bila ranjena vojska je otkrila njenu tajnu, ali uprkos vojnim pravilima zadržali su je u jedinici. Milunka je nakon demobilizacije rodila devojčicu, usvojila tri kćerke, te othranila i odškolovala još trideset šestoro dece, radeći u Srbiji kao čistačica u banci, a noću šijući vojne uniforme.
Monodrama je proglašena za najbolju na Međunarodnom festivalu u Zemunu 2015. godine, a iste godine dobila je i nagradu “Zlatni vitez” na Međunarodnom festivalu u Moskvi.
Predstavu su sa pažnjom odgledali i učenici viših razreda Gimnazije u pratnji predmetnih nastavnika sociologije i istorije.