Kros RTS-a „Kroz Srbiju“

U petak 22. septembra u 10.05 sati, iz studija RTS-a ministarka prosvete prof. dr Slavica Đukić Dejanović dala je znak za početak Krosa RTS-a „Kroz Srbiju“. Širom zemlje trčali su predškolci i đaci, svi koji su to želeli i nisu oslobođeni nastave fizičkog vaspitanja. Takmičenje se održalo po školskim i dvorištima vrtića, ili tamo gde su to odlučile prosvetne, opštinske i gradske službe. Učešće na krosu su uzeli i učenici naše škole, pod budnim okom nastavnika fizičkog i zdravstvenog vaspitanja, Nenada Đurakića i Ivana Burmaza.

Prvi deo aktivnosti "Poslovni izazov"

U subotu, 23.09.2023. godine, realizovan je prvi deo aktivnosti „Poslovnog izazova“ u okviru Obogaćenog jednosmenskog rada, koji realizuje Marija Stoiljković.
Grupa učenika je imala pripremu u prethodnoj nedelji za zakazanu aktivnost koja se realizovala u subotu. Informisani su o aktivnostima koje ih očekuju, upoznati su sa konceptom Poslovnog izazova, dobili su model biznis plana i pripremili se za izradu biznis plana.
Zadatak su dobili unapred i on je glasio - potrebno je da osmisle proizvod i/ili uslugu koja će doprineti naporima da se zaštiti i očuva kulturna i prirodna baština, uzimajući u obzir mesto gde žive.
Učenici su u subotu, u dinamičnoj atmosferi diskutovali i sarađivali, dogovarajući se prvo koju ideju će razviti u biznis plan, a zatim učestvujući u izradi prezentacije koju su na kraju dana prezentovali svojim vršnjacima iz odeljenja II-2.
Ova aktivnost je važna jer pored toga što razvija preduzetničku kompetenciju, učenicima pruža priliku da razviju samopouzdanje, sposobnost kreativnog mišljenja i timskog rada, kao i da ovladaju komunikacijskim i prezentacijskim veštinama.

Strip radionice

Učenici prvog i trećeg razreda su, u okviru izabranog programa Umetnost i dizajn, učestvovali na radionicama stripa u petak, 15. septembra i subotu, 16. septembra tekuće školske godine. Predmetni nastavnik je Biljana Marković Kraguljac.

Nova školska godina - novi izazovi

Prve dve nedelje školske 2023/2024. godine su za nama. Svaki novi početak je težak i izazovan. U skladu sa Smernicama dobijenim od Ministarstva prosvete, prvi školski dani za vrnjačke gimnazijalce su protekli brzo i zanimljivo. 
Više o tome, pogledajte u prilogu RTV Vrnjačka Banja

Obeležen Dan srpskog jedinstva, slobode i nacionalne zastave

U vrnjačkom parku održana je svečanost povodom Dana proboja Solunskog fronta i Dana srpskog jedinstva, slobode i nacionalne zastave, u organizaciji Udruženja potomaka ratnika 1912-1920, Opštine Vrnjačka Banja i Kulturnog centra Vrnjačka Banja.
Svečanost je održana kod spomenika Kralju Aleksandru I Karađorđeviću u prisustvu potomaka ratnika 1912-1920, predstavnika Opštine, Vojske Srbije, Saveza boraca, ratnih vojnih invalida, Crvenog krsta, Ministarstva unutrašnjih poslova, preduzeća i ustanova.
U okviru kulturno-umetničkog programa sem nastupa hora „Vrnjački vez“, predstavili su se Bogdan Topličić, učenik III-3 i Nataša Stanković, učenica IV-4 odeljenja naše Gimnazije, kazujući odlomke pesama „Plava grobnica“ Milovana Bojića i „Prkosne pesme“ Dobrice Erića.
Svečanost su propratili i učenici III-2 u pratnji nastavnice istorije Ivane Radivojević.

Novine u školskom dvorištu

JP "Šume Goč" doniralo je Gimnaziji drvenu nastrešnicu, tzv. pečurku, koja već krasi deo školskog dvorišta.
Idejni tvorac projekta je Veljko Pribaković, bivši učenik naše škole, koji je kroz razgovor sa direktorkom škole, Dojnom Stodić, došao na ideju kako obogatiti školski prostor. Ideju je izložio direktoru JP "Šume Goč", koji se odazvao pozivu i uz pomoć kolektiva omogućio gimnazijalcima da sada nastavu i izborne programe mogu realizovati na otvorenom, u prirodi.
Veljko je i nakon završene gimnazije ostao dosledan sebi i naklonjen Gimnaziji u kojoj je tokom četiri godine pokazao nesebično angažovanje, kreativnost i marljivost. Njegova dela (makete Ajfelovog tornja, kandelabra, rimske kuće...) ostaju nekim narednim generacijama kao putokaz u pronalaženju pravih životnih vrednosti.
Veljku želimo svako dobro i nadamo se da će se o njemu tek čuti.

Međunarodni dan pismenosti

„Međunarodni dan pismenosti“ obeležava se širom sveta 8. septembra. Ideja o obeležavanju „Međunarodnog dana pismenosti“ pojavila se u septembru 1965. godine u Teheranu, na Svetskoj konferenciji ministra obrazovanja na temu iskorenjivanja nepismenosti. Kao dan obeležavanja izabran je 8. septembar, a UNESKO je obeležavanje počeo 1966. godine.
Povodom Međunarodog dana pismenosti učenici naše škole su želeli skrenuti pažnju na način pisanja putem društvenih mreža, kao i o oblicima pismenosti (različitosti, vrste). Tim povodom napravljeno je mini istraživanje/anketiranje u okviru Obogaćenog jednosmenskog rada (nastavnici koji su zaduženi: Slađana Opačić, Oliver Miljković i Danijela Brđović) kojim je obuhvaćen određeni broj učenika i nastavnika naše škole. Anketirano je 66 učenika i 20 nastavnika.
Anketa je putem određenih formulacijskih pitanja, pokazala sledeće:
*Obraćaš pažnju na gramatičke i pravopisne greške prilikom pisanja na društvenim mrežama?
80,3% učenika je reklo DA, 19,7% učenika je odgovorilo NE.
95% nastavnika je reklo DA, 5% nastavnika je odgovorilo NE.
*Načinom pisanja prilikom korišćenja društvenih mreža postajemo nepismeniji?
57,6% učenika je odgovorilo sa DA, a 42,4% učenika sa NE.
85% nastavnika je odgovorilo sa DA, a 15% nastavnika sa NE.
*Ispravljaš jezičke (pravopisne i gramatičke) greške svojih sagovornika?
63,6% učenika je odgovorilo sa DA, a 36,4% učenika sa NE.
60% nastavnika je odgovorilo sa DA, a 40% nastavnika sa NE.
*Koristiš skraćenice u svakodnevnom govoru i prilikom pisanja?
68,2% učenika je odgovorilo sa DA, a 31,8%  učenika je odgovorilo sa NE.
80% nastavnika  je odgovorilo sa DA, a 20% nastavnika sa NE.  
*Koristiš emotikone umesto reči?
51,5 % učenika je odgovorilo sa DA, dok je 48,5% odgovorilo NE.
45 % nastavnika  je odgovorilo sa DA, 55% nastavnika je odgovorilo NE.
*Koristiš strane reči (mahom se misli na one poreklom iz engleskog jezika) u svakodnevnom govoru?
71,2 % učenika je odgovorilo sa DA, a 28,8 % učenika sa NE.
45 % nastavnika je odgovorilo sa DA, a 55 % nastavnika sa NE.
*50% učenika zna šta je funkcionalna pismenost, 50% učenika ne zna.
100% nastavnika zna šta je to funkcionalna pismenost.
*86,4% učenika smatra da su medijski pismeni, 13,6% učenika smatra da su medijski nepismeni.
100% nastavnika smatra da su medijski pismeni.
*87,9% učenika smatra da su informatički pismeni, 12,1% učenika smatra da su informatički nepismeni.
95% nastavnika smatra da su informatički pismeni, 5% nastavnika smatra da su informatički nepismeni.
*93,9% učenika smatra da su  čitalački pismeni, 6,1% učenika smatra da su čitalački nepismeni.
95% nastavnika smatra da su čitalački pismeni, 5% smatra da su čitalački nepismeni.
*Najveći broj učenika koristi društvenu mrežu instagram – 51,9%, a potom WatsApp – 18,2%, najmanje koriste Reddit i Facebook – 1,5%.
Najveći broj nastavnika koristi Facebook – 35%, potom Viber – 20%, a 15% njih Instagram  i WhatsApp; najmanje koriste Messenger – 5%.
*Na pitanje kojom vrstom pismenosti najviše barataju, učenici su odgovorili društvenom – 36,5%, potom osnovnom/elementarnom – 16,7%, pa funkcionalnom – 13,6%; najmanje barataju informatičkom pismenošću – 3%.
Na isto pitanje, nastavnici daju odgovor da primarno barataju funkcionalnom pismenošću – 35% ispitanika, potom društvenom pismenošću – 15%, a zatim osnovnom, informatičkom, informacionom i medijskom – 10%; najmanje barataju vizuelnom pismenošću – 5%.
Iz godine u godinu postajemo svesniji koliko nam je važna pismenost na svim poljima i medijima. Kako možemo podsticati i sticati pismenost na zanimljiv način? Pismenost nije važna samo za razvoj pojedinca i učenje već je bitna za svakodnevicu i kulturu življenja uopšte. Često zaboravljamo da je pismenost osnovno ljudsko pravo, bez kojeg čovek ne može da ostvari niz drugih. Digitalna revolucija proširila je mogućnosti sticanja znanja, ali je dobro sistemsko obrazovanje i dalje presudno za rešavanje problema nepismenosti.

Videli, uočili, pretočili – Autori i njihova dela

U okviru izbornog programa Umetnost i dizajn, učenici koji se za isti program odluče, izučavaju, proučavaju, definišu, realizuju i stvaraju različite umetničke tvorevine.
Ovoga puta, učenici 4. razreda su, inspirisani izložbom slika koju su posetili u Zamku kulture, napravili svoja mala remek-dela, vođeni parolom “Autori i njihova dela”.
Nastavnica koja je osmislila i realizovala ovakav vid druženja i rada iako je neradni dan (subota) je Biljana Marković Kraguljac, nastavnica likovne kulture.

Javni čas vežbanja

Međunarodni dan fizioterapeuta, 8. septembar obeležava se širom sveta u preko 100 zemalja i ima za cilj da istakne značaj struke fizioterapeuta, kao eksperata za ljudski pokret, koji svojim znanjima pomažu pacijentima sa različitim oboljenjima kao i zdravim ljudima. Ove godine Specijalna bolnica „Merkur“ obeležava Međunarodni dan fizioterapeuta pod sloganom „Fizioterapija i artritis“.
Obeležavajući ovaj dan služba fizikalne medicine Specijalne bolnice „Merkur“, organizovala je niz aktivnosti u cilju isticanja značaja ciljane i pravilno sprovedene fizičke aktivnosti za poboljšanje kvaliteta života.
Centralna aktivnost Međunarodnog dana fizioterapeuta je čas vežbanja u parku kod izvora „Topla voda“ u kome su učestvovali fizioterapeuti, gosti i radnici „Merkura“, a pridružili su im se i građani Vrnjačke Banje, đaci, studenti, predstavnici udruženja, nevladinih organizacija i institucija, koji su zajedno radili vežbe pod vođstvom „Merkurovih“ fizioterapeuta.
Pozivu su se odazvali i učenici naše škole, predvođeni nastavnikom fizičkog i zdravstvenog vaspitanja, Ivanom Burmazom.

Simbol(i) grada

U petak 1. septembra 2023. u 20 sati, u Zamku Belimarković, je otvorena izložba slika iz Narodnog muzeja u Smederevskoj Palanci, pod nazivom SIMBOL(I) GRADA: remek-dela srpskog modernizma u službi reprezentacije lokalne zajednice. Autor izložbe je dr Stevan Martinović. Na izložbi su predstavljena dela: Jovana Bijelića, Pavla Vasića, Bete Vukanović, Paška Vučetića, Mališe Glišića, Paje Jovanovića, Leona Koena, Petra Lubarde, Milana Milovanovića, Mila Milunovića, Marka Murata, Save Šumanovića...
Otvaranju izložbe su prisustvovali učenici naše škole u pratnji nastavnice likovne kulture Biljane Marković Kraguljac.

Обавештења

Упис 2024/25.

Све информације о упису у Гимназију за школску 2024/2025. годину можете наћи oвдe.

 

Распоред полагања испита ванредних ученика

АПРИЛСКИ ИСПИТНИ РОК ШКОЛСКE 2023/24. ГОДИНE

ПИСМЕНИ ДЕО ИСПИТА:

УТОРАК 23.04.2024. ГОД                08:00-МАТЕМАТИКА

ЧЕТВРТАК 25.04.2024. ГОД             08:00-ФРАНЦУСКИ ЈЕЗИК

УСМЕНИ ДЕО ИСПИТА:

ПОНЕДЕЉАК 22.04.2024. ГОД                09:35-ФИЗИКА   

СРЕДА 24.04.2024. ГОД                 10:45-МАТЕМАТИКА

ПЕТАК 26.04.2024. ГОД                  10:00-ФРАНЦУСКИ ЈЕЗИК

Одабрани уџбеници 2023/2024.

 

Dokumenti:
pdf.png Одабрани уџбеници 23/24 HOT
Datum 28-06-2022 08:05:26 Veličina Dokumenta 1.31 MB Download 816 Download

Бесплатна припремна настава из математике за осмаке

 Реализација бесплатне припремне наставе из математике за осмаке је сваког уторка од 16.00 до 17.30 часова у просторијама Гимназије.

Информатор о раду

Информатор о раду Гимназије можете преузети овде: 

Информатор о раду

 

Испитни рокови за ванредне ученике

ИСПИТНИ РОКОВИ ШКОЛСКE 2023/24. ГОДИНE

ОКТОБАРСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 02.10. - 06.10.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 16.10. - 20.10.
ДЕЦЕМБАРСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 27.11. - 01.12.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 11.12. - 15.12.
ФЕБРУАРСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 05.02. - 09.02.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 19.02. - 23.02.
АПРИЛСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 01.04. - 05.04.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 22.04. - 26.04.
МАЈСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 07.05. - 10.05.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 20.05. - 24.05.
АВГУСТОВСКИ
ДАТУМ ПРИЈАВЉИВАЊА: 01.07. - 05.07.
ДАТУМ ПОЛАГАЊА: 21.08. - 30.08.

Време реализације часова

 

претчас 07:10 - 07:55
1. час 08:00 - 08:45
2. час 08:50 - 09:35
велики одмор 09:35 - 09:50
3. час 09:55 - 10:40
4. час 10:45 - 11:30
5. час 11:35 - 12:20
6. час 12:25 - 13:10
7. час 13:15 - 14:00
8. час 14:05 - 14:50

 

 

Психолог

Термини за разговоре са ученицима који се обрате за савет су сваког четвртка у току  одмора. По потреби ће се заказивати и други термини.