Nakon uspeha prvog konkursa za Mejkers TikTok kreatore, u novembru mesecu ove školske godine otvorena je nova prilika za sve kreativne srednjoškolce koji žele da istražuju, uče i stvaraju kroz svoju omiljenu društvenu mrežu! Ove školske godine konkurs zapravo prerasta u edukativni program. Ceo program se realizuje i zajedno se promoviše značaj znanja, obrazovanja, kreativnog stvaranja i pametne upotrebe interneta i tehnologije uz podršku kompanije A1 Srbija koja će svim pobedničkim školama dodeliti potrebnu opremu i neograničeni internet kako bi mogli neometano da stvaraju!
Učenici naše škole su se kao i prošle godine odazvali ovom izazovu i tim koji čine tri učenice III razreda je odabran je Mejkers TikTok kreatore. Članice tima su učenice III-2: Teodora Atanasković, Jana Ignjatović i Elena Stojanović. Pomoć u realizaciji TikTok sadržaja im je pružila mentorka Danijela Brđović.
Odabrani timovi iz cele zemlje su postali Mejkers TikTok kreatori i uz to dobijaju: mogućnost korišćenja novih pametnih telefona i data kartica; edukaciju i podršku vrhunskih stručnjaka u oblasti komunikacije, društvenih mreža, naučne komunikacije i bezbednosti na internetu.
Ovaj jedinstveni masterclass biće organizovan u februaru 2025. godine u kompaniji Nordeus. Pored toga, biće obezbeđena kontinuirana podrška svim timovima u trajanju od tri meseca od strane stručnjaka iz kreativne agencije Žiška, a organizovaćemo i online konsultacije za sva pitanja, dileme, feedback ali i usavršavanje.
U četvrtak, 26. decembra, održan je online uvodni sastanak finalista u okviru STE(A)M izazova. Gimnazija eko tim (GET) se predstavio u okviru projekta “Izgradnja ključnih računarskih kompetencija - ka radnoj snazi budućnosti”, koji sprovodi Program ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u partnerstvu sa Ministarstvom prosvete i Fondacijom Petlja, uz podršku Vlade Republike Srbije, u sklopu STE(A)M izazova.
Projekat se bavi nedostatkom uređenih staza za pešake i bicikliste u našem mestu, odnosi se na korišćenje prirodnih resursa, potpomaže boljoj i interesantnijoj turističkoj ponudi, poboljšava kvalitet života, a namenjen je građanima, turistima, celokupnoj lokalnoj zajednici. Treba napomenuti da je ovo inovativno rešenje, brzo i lako nam daje mogućnost uživanja u prirodi i otvara novi pogled na samo mesto, zahvaljujući kretanjem pešačkim i biciklističkim stazama uz pomoć googl mapa, aplikacija, kodova, MPC tagova.
Nobelova nagrada za književnost dodeljuje se piscu iz bilo koje zemlje koji je, prema rečima iz testamenta Alfreda Nobela, stvorio „na polju književnosti najbolje delo idealističkih tendencija.“
Dobitnica ovogodišnje Nobelove nagrade za književnost je Han Kang, saopštla je Švedska kraljevska akademija početkom oktobra 2024. Nagrada za književnost jedna je od pet nagrada utemeljenih oporukom Alfreda Nobela iz 1895, dodeljuje se od 1901. i važi za jednu od najvažnijih i najprestižnijih nagrada za književno stvaralaštvo. Laureat primi zlatnu medalju, Nobelovu diplomu i novčanu nagradu koja od prošle godine iznosi 11.000.000 švedskih kruna.
Ovogodišnja dobitnica Nobelove nagrade za književnost Han Kang, južnokorejska književnica koja po široj javnosti nije bila među glavnim favoritima do sada je već osvojila Međunarodnu nagradu Buker 2016. godine, za roman „Vegetarijanka“.
Alfred Nobel je imao široka kulturna interesovanja. Za književnost se zainteresovao još u ranoj mladosti. Njegovu biblioteku činio je bogat i širok izbor literature na različitim jezicima. Poslednjih godina svog života okušao se kao pisac i počeo da piše beletristiku. Književnost je bila četvrta Nobelova nagrada koja se spominje u njegovom testamentu. Nobelova nagrada za književnost dodeljuje se prema poslednjoj volji Alfreda Nobela, koju je napisao u svom testamentu, 27. novembra 1895. u Parizu. U testamentu je takođe za dodelu ove nagrade zadužio Švedsku akademiju.
U skladu sa istaknutim, a u sklopu Obogaćenog jednosmenskog rada, učenici II i III razreda su u oktobru i novembru mesecu pristupili prikupljanju podataka o dobitnicima Nobelove nagrade za književnost, a potom su uz pomoć nastavnice zadužene za realizaciju ovog oblika rada, Danijele Brđović, sastavili prigodan priručnik o dobitnicima Nobelove nagrade za književnost u rasponu od 1901.godine do 2024.godine (slikovito, praktično i pojašnjeno izdanje o svim dobitnicima na jednom mestu).
Gotov rad/priručnik možete pogledati OVDE.
Nakon realizovanog drugog kruga evaluacija projekata u okviru STE(A)M izazova 2024, komisija je odabrala sledećih 10 timova koji će biti dalje podržani kroz projekat i imati priliku da razviju svoje projektne ideje u prototipe i finalna rešenja:
1. PETorca, Prva Tehnička škola, Kragujevac
2. RePET 3D, Tehnička škola Pirot, Pirot
3. Trashformers, Palanačka gimnazija, Smederevska Palanka
4. FloraVision, Gimnazija u Lazarevcu, Lazarevac
5. Gimnazija eko tim (GET), Gimnazija Vrnjačka Banja, Vrnjačka Banja
6. SMARTANCI, Tehnička škola "Rade Metalac", Leskovac
7. FoodPrint, Osma beogradska gimnazija i Francuska škola u Beogradu, Beograd
8. MahMah, Prva Tehnička škola, Kragujevac
9. Eco Papirus, Elektrotehnička škola "Mija Stanimirović", Niš
10. BabBob, Srednja škola Vuk Karadžić sa domom ucenika, Babušnica.
Podsećanja radi, STE(A)M izazov je raspisan 21.10.2024. sa ciljem da podrži i nagradi najbolje ideje srednjoškolaca iz Srbije za rešavanje lokalnih problema uz primenu STE(A)M disciplina, digitalnih tehnologija i podataka.
Odabrani projekti pokrivaju sledeće teme: reciklaža/upravljanje otpadom, očuvanje biodiverziteta, karbonski otisak, urbanizam i dr. Počev od januara 2025. timovi koji su odabrani će imati 8 nedelja na raspolaganju da razvijaju svoje projekte, dok će u martu 2025. biti proglašena tri pobednička tima.
Da naglasimo da su predstavnici naše škole, prvenstveno učenici III razreda, u okviru Eko tima: Miljana Lazarević, Miljana Žerađanin, Miljana Ćilerdžić, Nikola Jevtić i Filip Đošović; te da su u organizaciji, realizaciji i sprovođenju ovog projekta učestvovale nastavnice prirodne grupe predmeta: nastavnica hemije Biljana Marković Gočanin, nastavnice biologije Gorica Končar i Nataša Perović Dimitrijević, nastavnica fizike Jasmina Biserčić i nastavnica geografije Biljana Rsovac. Deo nastavničkog tima, nastavnik zadužen za informatički deo projekta je Filip Cvetanović.