Mejkers lab u našoj školi

Naša škola je konkurisala za majker lab u okviru konkursa koju je organizovala Grupa za obrazovanje, koju čine Nordeus Fondacija, Centar za promociju nauke, Dostignuća mladih u Srbiji i Inicijativa “Digitalna Srbija”. Grupa za obrazovanje, otvorila je u I polugodištu 4 mejkers laba i to u Čačku, Zaječaru, Vršcu i Leskovcu. Prostore koji će deci i nastavnicima dati priliku da istražuju, inoviraju i na multidisciplinaran, timski način pokreću svoje zamisli i ideje, od ove kalndarske godine dobija još 6 gradova u Srbiji. Sa ponosom ističemo da je Vrnjačka Banja, jedan od tih gradova, a mejker lab će se uskoro otvoriti u našoj Gimnaziji.
Prilikom odabira škola, rukovodili su se kriterijumima koje čine:
     kapacitet škole u zajednici, za lokalna partnerstva;
     kapacitet kolektiva;
     dosadašnji programi i rezultati škole;
     učešče škole u projektima;
     stanje prostora namenjenog Mejkers Labu.
Rad Mejkers laba zasniva se na povezivanju STEAME oblasti (science, technology, engineering, math, entrepreneurship / nauka, tehnologija, inženjerstvo, umetnost, matematika, preduzetništvo). Mejkers lab omogućava nastavnicima da održe multidisciplinaran čas. To znači da će učenici istovremeno sticati znanja i razvijati veštine iz mnogih oblasti, kao i da će moći da to praktično primene. Suština savremenog obrazovanja je upravo u tome da učenik može tokom jednog časa da temi pristupa iz uglova različitih disciplina. Takav način obrazovanja imaće nemerljiv uticaj na sve segmente društva, a Mejkers lab je prostor slobode koji će taj proces pokrenuti Mejker labovi su zamislišljeni su kao učionice budućnosti, jer to je model po kome se ovi
prostori rade, u kojima đaci sa svojim profesorima mogu da primene znanje koje stiču u školi, budu kreativni i naprave gotovo sve što zamisle. U njima je sve organizovano da podrži timski i
stvaralački rad – od nameštaja, posebno dizajniranih mejkers stolova, prostora za brejnstorming i najsavremenije opreme koju smo donirali u skladu sa vrstom i potrebama svake škole.
Obezbeđivanje fizičkog prostora samo je jedna komponenta, a druga, verovatno i važnija, je sadžaj. Njega čini redovna nastava koja dobija potpuno novu dimenziju u ovakvom okruženju,
zatim vannastavne aktivnosti i posebni programi koji deci približavaju nauku, kulturu i privredu na način koji im omogućava da istraže svoje talente i interesovanja u kontekstu zanimanja 21. veka.